2022 BMW M3, M4 Competitie met xDrive-debuut
19 Apr 2021
Toen de geheel nieuwe BMW M3 sedan en M4 coupé afgelopen herfst werden onthuld, erkende BMW dat het duo voor het eerst vierwielaandrijving zou aanbieden. Nu zijn de AWD M3 en M4 er, en zoals verwacht maakt xDrive de toch al razendsnelle coupé en sedan nog sneller.
Onderzoek
Merk (bijv. Cadillac) Acura Alfa Romeo AM Algemeen Aston Martin Audi Bentley BMW Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Daewoo Dodge Eagle Ferrari Fiat Fisker Ford Freightliner Genesis Geo GMC Honda Hummer Hyundai Infiniti Isuzu Jaguar Jeep Karma Kia Lamborghini Land Rover Lexus Lincoln Lotus Maserati Maybach Mazda McLaren Mercedes-Benz Mercury MINI Mitsubishi Nissan Oldsmobile Plymouth Polestar Pontiac Porsche Ram Rivian Rolls-Royce Saab Saturn Scion smart SRT Subaru Suzuki Tesla Toyota Volkswagen Volvo
Op de M3 en M4 is xDrive alleen beschikbaar op de ne-plus-ultra Competition-varianten. Net als de coupé en sedan uit 2021 worden de 2022 M3 / M4 Competition-auto's aangedreven door de S58B30T0 3,0-liter zescilinder-turbocharger, goed voor 503 pk en een koppel van 479 lb-ft. BMW zegt dat de M3- en M4-competitie met xDrive in 3,4 seconden van nul naar 100 km / u kan schieten, wat 0,4 seconden sneller is dan hun tegenhangers met achterwielaandrijving. Dit ondanks een gewichtsverlies van 99 pond (M4) en 100 pond (M3).
Zowel de xDrive als de achterwielaangedreven M3 / M4 worden exclusief aangeboden met de achttraps M Steptronic automatische transmissie. Kopers die een handgeschakelde versnellingsbak willen, moeten genoegen nemen met de gewone M3 of M4, die alleen wordt geleverd met een versnellingspook.
Het xDrive-systeem in de 2022 BMW M3 / M4 is standaard ingesteld op achterwielaandrijving, omschakelen koppel op de voorwielen alleen in het geval van wielslip. De koppelverdeling van voor naar achter wordt afgehandeld door een tussenbak met een elektronisch geregelde lamellenkoppeling. Een Active M-differentieel brengt het koppel over de achteras, en beide werken samen met het DSC-systeem om koppelvectoring te gebruiken om bochten te helpen.
Het xDrive-systeem had drie door de bestuurder te selecteren modi: 4WD, 4WD Sport, en 2WD. De achteraf ingestelde 4WD-instelling is de standaard, terwijl de 4WD Sport-instelling een nog grotere achterwaartse bias heeft die volgens BMW is ontworpen voor circuitomgevingen. Door de 2WD-modus te selecteren, wordt het DSC-systeem uitgeschakeld "en krijgen ervaren bestuurders een pure achterwielaangedreven ervaring".
De 19-inch voorwielen en 20-inch achterwielen van de xDrive-auto's zijn dezelfde als die van hun achterwielaangedreven broers en zussen , maar de xDrive-modellen hebben een sneller stuurhuis (14,6: 1 versus 15,0: 1) en een verbeterd oliesysteem. Net als bij andere M3 / M4-varianten, zijn de opties het M Drive Professional-pakket met zijn rondetimer en Drift Analyzer, M Compound-remmen (met rode of zwarte remklauwen), M Carbon Ceramic-remmen en het M Driver's-pakket dat de topsnelheid verhoogt. limiter tot 180 mph.
De M3 Competition xDrive sedan kost $ 77.895 (inclusief de $ 995 bestemmingsheffing), terwijl de M4 Competition xDrive coupe $ 79.795 kost vóór opties. Dat is een premie van $ 4.100 ten opzichte van de prijs van de Competition-modellen met achterwielaandrijving uit 2021. De AWD M-auto's zullen in augustus bij de dealers aankomen.
Gerelateerde video:
2022 BMW M3, M4 Competition met xDrive-debuut verscheen oorspronkelijk op Autoblog op zondag 18 april 2021 18 : 00: 00 EDT. Raadpleeg onze voorwaarden voor het gebruik van feeds.