14 Apr 2021
Toen de Nissan GT-R in 2009 de kusten van de VS bereikte, schokte hij de sportwagenwereld met waanzinnige prestatiestatistieken die normaal alleen voorbehouden zijn aan exoten kost aanzienlijk meer geld. Hoewel de styling een beetje is geëvolueerd sinds de eerste GT-R in Amerika, heeft hij nog steeds dezelfde onderscheidende look die hem onderscheidt van typische supercars. Vandaag neemt Nissan de laatste hand aan de nieuwste versie van deze extreme supercar: de GT-R NISMO Special Edition.
De GT-R NISMO Special Edition valt op met NISMO-exclusieve Stealth Grey-lak die een subtiel contrast met de helder gecoate koolstofvezel motorkap. Rode krijtstrepen en accenten vooraan voegen een vleugje kleur toe met zichtbare koolstofvezel door het hele ontwerp.
Nissan heeft deze speciale GT-R geschoeid met exclusieve 20-inch RAYS gesmede aluminium wielen, met rode accenten, uitgerust met Dunlop SP Sport Maxx high-performance banden. Gele Nissan / Brembo-remmen maken het plaatje compleet.
Deze nieuwste GT-R haalt kracht uit de GTR NISMO VR38DETT 3,8-liter twin-turbo V6-motor het produceren van een overvloedige 600 pk en 481 lb-ft koppel. De Special Edition maakt gebruik van uiterst nauwkeurige, gewichtgebalanceerde onderdelen voor de zuigerveren, drijfstangen, krukas- en klepaandrijvingcomponenten die zijn ingesteld met nauwere toleranties. Al deze tovenarij zorgt voor nog snellere motortoerentallen en turbo-spooling.
Elke GT-R-motor wordt met de hand in elkaar gezet in een speciale cleanroom door meestertechnici die bekend staan als takumi . Elke Special Edition heeft een speciale aluminium Takumi-certificeringsplaat aan de voorkant van elke motor.
Alle GT-R's zijn uitgerust met een zesversnellingsbak met dubbele koppeling. De GT-R is nooit beschikbaar geweest met een handgeschakelde versnellingsbak in de VS; de versnellingen schakelen echter veel sneller dan welke mens dan ook. Al dat vermogen wordt beheerd via een ATTESA E-TS vierwielaandrijving. Tijdens normaal gebruik wordt 100 procent van het vermogen naar de achterwielen gestuurd; indien nodig kan echter tot 50 procent van het vermogen naar de voorwielen worden gestuurd.
Gebaseerd op persoonlijke ervaring met de GT-R Track Edition (die dezelfde NISMO-engine gebruikt) , schakelen en krachtoverbrenging voor de GT-R NISMO Special Edition gebeurt ook in milliseconden zonder dat de bestuurder daar iets voor hoeft te doen. Van achter het stuur hoeft de bestuurder alleen maar de rechtervoet naar beneden te zetten en vast te houden. De acceleratie is sterk en onmiddellijk - Nissan zegt dat 100 km / u in minder dan 3 seconden omhoog komt, en er is zeker geen reden om aan deze bewering te twijfelen.
Deze speciale versie zal de eerste GT-R zijn die het onlangs bijgewerkte Nissan-logo draagt.
De 2022 Nissan GT-R NISMO Special Edition zal dit najaar in beperkte mate verkrijgbaar zijn in Noord-Amerika. nummers. De prijzen zullen naar verwachting dichter bij de verkoopdatum worden aangekondigd.
Nissan GT-R NISMO Special Edition met GT-R raceauto.
De nieuwe 2022 Nissan GT-R NISMO Special Edition met enkele van zijn voorgangers.
Er is veel koolstofvezel te vinden op de GT-R NISMO Special Edition.
De GT-R is gemakkelijk te herkennen dankzij deze kenmerkende achterlichten.
De doorzichtige koolstofvezel motorkap past goed bij de speciale Stealth Grey-lak van de GT-R.
Deel dit artikel:
Wat is een passende verzekering voor jouw auto en hoe stel je deze samen?
De invloed van technologie op hedendaagse kunst
Behangkeuzes: De Gids voor het Vinden van het Perfecte Behang
Elektrische auto private leasen? Dit kun je in 2022 verwachten
2022 BMW M3 en M4 Competition xDrive - volledige fotogalerij
2022 BMW M3, M4 Competitie met xDrive-debuut